torsdag 9 september 2010

Landsbygdsföretag i konflikt med försvaret

I dgaens Corren (kan tyvärr inte länka till den) finns en debattartikel som berör det som jag skrivit om på min blogg.
Så jag hänger på LRF och deras kritik mot Östgötabänken i riksdagen. De som skrivit artikeln är Peters Borring, Pernilla Sjögren Larsson och Joacim Axelsson.

Är det bara Staffan Danielssom (C) som kämpar för de företag som nu drabbas av fyramilsgränsen för utbyggnad av vindkraftverk och av utökningen av Prästtomtas skjutfält?

Här får nog både jag, för folkpartiets räkning, och Peter Borring, för moderaternas räkning, ta åt oss!

Nu har tydligen Försvarsmakten tagit åt sig av kritiken mot fyramilsgränsen så där kanske det finns en öppning för vindkraftverken.

Sedan måste jag nog försvara mig - det är inte bara privatpersoner som kämpat hårt för Prästtomta, det har jag också gjort, som fritidspolitiker. Men det vet Pernilla redan.....

Nu har iallafall Linköpings kommun fått upp ögonen för de boende som drabbas av försvarets stora planer och förhoppningsvis kommer kommunen fortsätta med det.

Ett av mina vallöften är ju att se till att norra skogsbygden hålls öppen för de boende.

Rösta på mig/Carina

Inga kommentarer: