torsdag 7 oktober 2010

Social ekonomi

I går lyssnade jag på Andrew, se gårdagens inlägg. Idag var jag i Norrköping på en seminariedag (tyvärr bara halva dagen) och lärde mig mer om social ekonomi.

Tycker båda sakerna hänger ihop - hur vi tar hand om varandra!

Nu fanns jag också med som en av talarna - erfarenheter från en konkurs av ett arbetskooperatv!

Har förut skrivit om KoopS, men inte så mycket sista tiden - vilket beror på konkursen i somras.

Mycket beklagiligt - men nu är det bara att ta nya tag och ta till sig de erfarenheter som vi nu har.

Mitt inlägg under dagen var inte så roligt, det är det aldrig med konkurser, men det kändes också bra att berätta att arbetet fortgår!

De tre som sitter i styrelsen (och som egenligen inte är en styrelse idag) samarbetat nu med kommunen för att få i gång arberskooperativet igen!!!

Social ekonomi - Ja!/Carina

Inga kommentarer: