fredag 25 februari 2011

Vecka 8 = sportlov....eller?

För första gången på länge har inte jag haft sportlov (de sista 8 åren har jag varit delvis ledig, som fritidspolitiker har man alltid något). Men nu är jag i tjänst, helt och hållet här i Stadshuset!

Men jag saknade de mina - så idag hade jag lite fika för dem som ville komma från Vreta och se på huset (och mitt rum).

Klagar inte - mycket nytt och spännande - men lite vemodigt kändes det allt när mina skolkollegor gick. Måste nu lära mig att jag har nya kollegor - här i Stadshuset och på Apotekargatan (där de två förvaltningarna finns som jag har rotelansvar för).

I dag har de varit vigsel här i huset - kul att se alla paren!

Jag ska göra en liten sammanfattning av vad jag gjort denna vecka, så ni får en liten insyn i varför jag nu inte syns till här så mycket - ska skärpa mig!!!

Vi börjar med helgen innan v.8 - lusläste handlingen till torsdagen nämndmöte!

Måndag
8.30 träff med utbildningsdirektören - pratar ihop oss om ärenden som rör skolor/arbete på KS/KF-nivå
Fika och samtal i korridoren på Apotekargatan
10.30 Ut till Vreta för att sätta betyg på mina Matte B-elever + lunch
14.00 Träff med Pressansvarig, inför presskonferens på torsdag
15.00 Träff med ansvarig person på Kunskapstorget
16.00 Träff med berörda personer angående Orangeriet
17.30 Borgerlig grupp Bildningsnämnd
ca 20.00 - hemgång

Tisdag
ca 7.45 - arbetsrummet
9.00 Alliansträff
11.00 Med på informationsmöte i KF-salen + lunch (besök från Tyskland, Estland och Lettland - EU projekt -kultur i city)
14.30 Träff med personer från Idrott utan gränser
16.00 Besök på Katedralskolan
17.30 hemresa

Onsdag
8.00 Tåg till Stockholm som ungdomsråd - Ung dialog på SKL
18.00 Hemma och kvällsmat med mannen
20.00 StudentSpex med sonen

Torsdag
Tidigt på kontoret för att hinna med lite skrivbordsarbete
8.30 Utbildning för alla ledamöter i Bildningsnämnden (ekonomi,GY11).Däremellan pressträff 10.15
12.00 Lunch + samtal + Extra möte med borgerlig grupp
14.00 Nämndmöte
17.00 hem! - kom på nu att jag gick förbi arbetsrummet först. Hemresan blev 18.00!!!

Fredag
Är skönt med dagar som jag är på rummet! Mellan 8.15 och fram till ca 10.00 och därefter fram tills nu ca 15.00
10.00 Besök från Vreta
12.00 Lunch med sakkunnig från KoF
15.30 Träff med maken - köpa skrivbordsstol....nej det är privat!!!

Ha en trevlig helg/Carina

Inga kommentarer: