söndag 5 januari 2014

Föreläsningsserien När lewybody flyttade in

Jag har nu under min julsemester, som tar slut den 12/1, jobbat/jobbar med en föreläsningsserie om min mans sjukdom och om min mentala skulsmässa från honom.

Har lite kvar att göra, men grunden till föreläsningspassen är klar och även vilka som är mina målgrupper.
I första hand föreningar och organsiationer som på något sätt är kopplade till anhöriga, Parkinson, Alzheimers och andra demenssjukdomar.
Men vänder mig även till vårdboende, vårdutbildning och politiker/tjänstemän (det sistnämnda inte i Linköpings kommun under 2014).

För er som är intresserade av att veta mer, så finns min blogg:
http://lewybodydemens.blogspot.se
Finns även med en sida på Facebook:
https://www.facebook.com/#!/lewybodydemens

Mina föreläsningar kommer att anpassas utifrån målgrupp. En gymnasieklass och en anhörigförening skiljer sig åt i intresse och erfarenhet, vilket jag tar hänsyn till.

Men grunden är samma - att informera om min mans Lewybodydemens och om min mentala skilsmässan från honom.

 "När Lewybody flyttade in" är min egen berättelse, som jag uppfattar vår situation och då från mitt perspektiv.
Med tanke på att alla anhöriga, som har sina egna berättelser, så vill jag förtydliga detta.

Men jag vill gärna dela min berättelse med dig - vill du  lyssna?


Inga kommentarer: