onsdag 17 mars 2010

Lokala nyheter om RUT

i dagens morgontidningar står det "Försvinner Rut-avdraget varslas kvinnorna" och "Ett slopat rut-avdrag ger problem". Tyvärr kan jag bara länka till Correns artikel (Motala) för jag hittar inte artikeln i Linköpings Tidning.

SYND eftersom Karin Granbom Ellison finns med på bilden. Lite kortfattat står detta "Om Rut-avdraget försvinner tvingas Christoffer Sjögren varsla anställda i sitt städbolag Städarna HB med bas i Linköping och Norrköping. - Det vore olyckligt för mig och mina åtta anställda i åldrarna 19-55 år alla med arbetslöshet i botten"

Och detta medverkar S/MP/V till!
Speciellt Ohly, för det verkar som han styr den rödgröna röran. Har inte Mona något att säga till om?

Vill du ha Ohly i regeringen (som finansmininster.....)?
Det är ditt val och jag vill att du röstar på det parti som nu kämpar för alla arbetslösa som nu fått jobb och för alla kvinnor som nu äntligen fått vita jobb! Folkpartiet ser möjligheterna.

Jag har många duktiga bloggkollegor som skriver detta idag:
Anna, som också hittat en lokala nyhet
Rasmus skriver om att det inte bara är höginkomsttagare som använder sig av RUT. Däremot kommer det bli så - enligt min uppfattning!
Björn har rubriken "Rödgröna av avund", mycket passande!
.... för hur ska det bli för de politiker som nämnts i media, som nu har RUT....har de råd att fortsätta med det?
Plockar in en centerpartist, Niklas Carlsson som ger Rapport en tillsägelse!
Hanna Lager skriver att RUT inte är en rikemansfråga. Stämmer bra.... för nu har ju äntligen vi andra råd att få det som de rika har fått.....
Vår duktiga folkpartist Hamilton ger sig också in i sifferleken. Jag som är matematiker vet ju att man kan använda statistik till mycket!
Seved håller igång RUT-debatten.
Två nya personer för mig i bloggosfären - Mårtensson och Sebastian.
Som avslutning två vänner från Facebook, Hans Åberg och Christer Sörliden

Vi kör vidare med RUT/Carina

Och nu ytterligare en ny bekantskap

Inga kommentarer: