lördag 24 juli 2010

Presentation 1

Jag föddes i Eskilstuna, flyttade till Göteborg när jag var 1 år och tillbaks till Södermanland när jag var 2 år.

I Katrineholm bodde jag i 7 år (på tre olika adresser och gick i två olika lekskolor) och flyttade till Småland någon vecka in på
årskurs 3.

I Skillingaryd blev jag kvar under 3 år, samma skola!, och som 12-åring blev jag östgöte....så Linköping är min ungdomsstad.

Det var bostadsbrist i Linköping, så efter ett halvårs vistelse i Skeda (+ Skeda skola) så fick vi bostad i Nygård. Ny skola igen för att sedan i åk 9 byta till sista skolan (var linjeval som styrde mig till Elsa Brännströms skola)

Så min skolgång bedrevs i tre olika län, på fem olika skolor....därför har mina barn fått gå i en och samma skola!

För mig, som var skoltrött, så blev det jobb efter åk 9...för då kunde man välja.

Men skolan drog, så det blev Komvux och inläsning av naturvetenskapliga linjen (med två små barn hemma). Sedan universitet, men då hade jag blivit sambo med min nuvarande man och fick delad arbetsbörda hemma.

Efter ett år på matematikerlinjen så bytte jag till Lärarutbildning, med inriktningen högstadiet/gymnasiet Ma/Sh/Ge.

Har sedan läst in ytterligare pedagogikpoäng (skrivit C-uppsats) och 5 poäng Specialpedagog (sedan kom valet 2002 i vägen) och även 10 poäng inom miljöområdet...under tiden som jag jobbat som ämneslärare.

Idag varvar jag mitt arbete på Vretagymnasiet, enbart som matematiklärare, med mina uppdrag som fritidspolitiker för FP.

Efter valet hoppas jag på ett uppdrag som kommunalråd inom skolfrågor och integration.

Rösta på mig/Carina

Inga kommentarer: