tisdag 24 november 2009

Åsikter på kommunfullmäktige

I dag hade kommunen fullmäktige, heldag.

Jag var förberedd på att gå upp, dels som ledamot i Barn- och Ungdomsnämnden dels som ordförande i Mål- och Utvärderingsutskottet.

Men jag gick även upp som medmänniska, kvinna, mamma och alla roller som jag nu kan hitta.....

När Ulf Flodin (MP) säger, i talarstolen, att han inte alls tror på att föräldrar vet sitt bästa för sina telningar, speciellt då föräldrar som har annan etnisk bakgrund.... och sedan måste man ju höra sättet som han säger det på.... så fick han flera av oss ledamöter emot sig.

Gruppledaren för MP fick gå upp och försöka rätta till situationen, för jag frågade om detta var en åsikt som alla miljöpartister hade...

Ulf går upp igen, två gånger till, men tror ni att han ber om ursäkt? Nej!!!

Men jag fick sista ordet och bjöd in honom att följa med till en förskola i Skäggetorp... tror inte han nappar...

Synd och beklagligt, men det får stå för honom.

En som jobbar för alla människors rättigheter/Carina

4 kommentarer:

Richard "Nicke" Bremer sa...

Jag håller med dig Carina, det kändes inte alls bra. Det blev en obehaglig stämning efter Ulfs inlägg och jag tror många reagerade. Uppenbarligen var inte detta den främsta fullmäktigesessionen för herr Flodin, ännu mer förvånande att allt bara rinner av som vatten på en gås.

Carina Boberg sa...

Jag tycker att han hade kunnat göra ett försök att rätta till det.

Får nu bara hoppas att detta inte gick ut på nätet.....

Linnéa Darell sa...

Carina. Jättebra att Du markerade mot Ulf. Tyvärr tror jag att han tycker precis så som han uttryckte det. Annars hade han väl rättat till det. Åtminstone efter det att hans gruppledare markerat att det inte var partiets åsikt.

Carina Boberg sa...

Linnéa, jag håller med.

Men nu när han har visat vad han tycker så hoppas jag att MP gör något åt detta, för han har inget i KF att göra!