onsdag 6 januari 2010

Ett sätt att nå våra ungdomar

Att jag idag bloggar och är med i Facebook har ett lite vidare perspektiv än att bara skriva av mig. Jag vet att många av våra yngre är mer ute i denna värld och kan jag fånga någon att bli intresserad av politik så har jag vunnit något.

Jag och Seved har skrivit om detta tidigare i våra bloggar.

För mig har detta med bloggen lett till att jag blivit tvingad att ännu mer hänga med i den politiska världen och även analysera mig själv. Speciellt nu i valtider så krävs det av oss fritidspolitiker att förankra vår valplattform, och har man ingen hjälp av ex. politisk sekreterare så får man försöka göra detta arbete själv.

Och för mig har bloggen varit ett verktyg, att hitta mig själv. Nu kommer jag att gå in i min tredje valrörelse, men det är bara den andre där jag är aktiv att få personröster.

Till valet 2006 hade jag på Folkpartiets hemsida lagt ut vad jag ville jobba med och även tryckt upp en folder. Men det är först nu som jag känner att jag har skapat mig en egen personlig valplattform. Och jag är glad för att det har tagit denna tid, för nu känner jag att jag jobbar med de frågor som jag vill jobba med.

Är alltid en risk att man som fritidspolitiker vill för mycket och har ett för stort område. Men mina fyra ben i min "Emmastol" känns bra och jag känner mig trygg nu när jag ska förankra den ute hos allmänheten.

Det som jag däremot inte är klar med är underrubrikerna till mina fyra områden..... där brer jag fortfarande ut mig för mycket. Så jag har börjat stolpa upp allt som jag kan tänka mig och sedan får jag nog börja stryka uppifrån och ner.

Mina områden är
* Familjepolitik
* Landsbygdsfrågor
* Skolpolitik
* Demokratifrågor


Vill du att jag ska sitta i kommunen som din politiker i höst så rösta på mig/Carina

Inga kommentarer: