fredag 8 januari 2010

Har du körkort?

Själv tog jag mitt 20 december 2006, vid en ålder av 51 år.... en riktig gumma ute på vägarna!
Det satt långt inne, men när beslutet väl var taget så kändes det bra... men var det kul att köra? Nej, inte förrän familjen var på semester i Norge 2007, då började jag tycka att det var kul.

Att jag tog körkort så sent gör att jag ser på trafiken på ett lite annorlunda vis än de som är i samma ålder som mig.... för de har kanske haft körkort i 30 år redan. Och den körvana som de har kommer jag nog inte att få!

När det skrivs om trafik i tidningar då läser och reagerar jag... som "Var tredje bilist sms:ar under tiden de kör" --- hur är man funtad då?

Även på TV har vi ju sett busschaufför som både skrev vanligt och på sin mobil.... och blev inte fälld?

Själv har jag sagt till en busschaufför som sms:ade.... och får då till svar att han pratar ju inte i mobilen, vilket är förbjudet.... men det accepterade jag inte. Han lade undan sin mobil efter att jag påpekade att jag ringer och anmäler honom annars!

Snälla.... ägna er åt bilkörning och inget annat, om inte för er skull så gör det annars för min skull!

Nu måste jag få in lite från vårt kommande handlingsprogram:
* Folkpartiet vill att gator och vägar anpassas så att alla trafikslag får en bra framkomlighet med beaktande av miljö och säkerhet
* Folkpartiet vill att det går bussar i trafiken sena fredags- och lördagskvällar


Är du nyfiken på vad Folkpartiet står för så gå in på vår hemsida

Jag som vill ha din röst 2010/Carina

Inga kommentarer: