tisdag 2 mars 2010

Det var halkigt i går!

Jag är ju inte så jättevan vid vinterkörning, så det var lite pirrigt igår när jag skulle förflytta mig från Vreta kloster 14.30.... det snöade!
Men det gick bra, och sakta. På vägen är det 80km/h som gäller annars, men i detta väder blev det 60 km/h och knappt det i den skarpa svängen.

Kom till Nygård, skulle var på möte där 15.00 och som tur var hade jag räknat in lite tid för att skotta fram bilen här vid skolan och sedan en värdig förflyttning längs Bergsvägen.

Meddelade min käre make att jag nu var säker inne i Skäggetorp, men att jag skippade att åka tillbaks till skolan(hade ett infomöte jag vill vara med på) men pga vädret så avstod jag det!
Han ringer en halv timme senare och varnar för att det nu är halt också... och det var det! Tänk er backen upp till Vallarondellen från Barhäll.... kö och halt!

Kändes riktigt skönt när jag, efter dubbelt så lång restid, äntligen var hemma. Och kom även in i garaget med bilen! Det plogades för fullt, men inte precis där... och med tanke på plogning så läste jag min folkpartikollegas blogg.

Linnéa har skrivit om kommunens prioriteringslista.... jag är lika fundersam som hon!

Det har varit bedrövligt för de gående inne i Centrum, med tanke på våra äldre och de som har nedsatt rörelseförmåga. Denna modd som har varit på trottoarer... och att det kommer som nr 3!

Skottningen skulle nog behöva ses över/Carina

Inga kommentarer: