måndag 28 juni 2010

Miljöpartiet i EU

Fick en kommentar på mitt förra inlägg, om Ohlyansens plats i EU, och jag vill spinna vidare på den!

Anonyma personen (tror det var från MP) tyckte jag skulle gå in på miljöpartiets hemsida och läsa deras text om EU.
Och det har jag gjort och även kommenterat personen - jag tycker inte att detta beslut märks praktiskt!

Under hösten 2008 beslutade Miljöpartiets medlemmar att ändra politik - de accepterar nu svenska medlemsskapet. Men det är en sak vad som står på papper, och en annan sak vad som sker ute i vardagens praktiska politik. Jag uppfattar inte miljöpartiet som det parti som står upp för EU - sorry!

Men jag ska vara hygglig - så här skriver de:
"EU har utvecklats till en viktig aktör i europeisk politik. Vi anser att Sverige ska fortsätta vara medlem i EU och vi vill verka för ett mer öppet och demokratiskt Europiskt samarbete"

Vi kan kanske komma överens, om handel, narkotika, demokrati, ekonomi...eller?

Fortfarande tveksam när det gäller Ohlyansens EU-politik/Carina

Andreas och Per A har också skrivit om att EU är viktigt! Fler som skriver!

Inga kommentarer: