torsdag 1 juli 2010

Lex Amanda

Per, folkpartikollega, har i dag skrivit på Newsmill om Lex Amanda - dags att avskaffa tvångssterilisering.

Amanda, som också är en folkpartikollega, har jag länkat till tidigare. Tänkte på henne i går, när jag hörde på TV4- nyheterna (10.30 min in)!

Äntligen sker det något, läs DN + intervju av Amanda.
Tyvärr vill inte Socialstyrelsens rapport in, men ni hittar den på Amandas blogg

Nu slipper andra personer bli tvångssteriliserade som Amanda - som gjort ett enormt arbete med att lyfta fram dessa frågor! Så Lex Amanda tycker jag är ett bra förslag!

Grattis Amanda/Carina

Fler som skriver om Amanda är Seved, Annika, Helena, Rasmus, Jens, Norpan och Andreas

2 kommentarer:

Bo Grahn sa...

Förr kretsade jorden runt solen.
Nu kretsar HBT rörelsen runt densamma.
De kräver 100 % av oss alla.
Alla andra frågor är mindre intressanta.
Trots att de kan räknas i några
få %.
När säger politkerna STOPP?
Varför skall könsbyte alls
vara tillåtet?

cb sa...

hej Bo
Varför ska inte könsbyte vara tillåten?
För mig som liberal är detta helt självklart!

Mvh Carina