söndag 27 juni 2010

Ohlyansen nu ense om EU?

Det trodde jag aldrig - att S skulle få V/MP till att säga ja till EU...eller har de gjort det?

I dagens DN och SvD kan man läsa den totala lyckan! Men hur ska det fungera när V/MP vill gå ur EU? När de anser att (speciellt V) att EU är odemokratiskt?

Eller ha de sålt sin själ........

Nej, tacka vet jag raka rör - vi i Folkpartiet vet vad vi vill!

Jag säger ja till EU, för jag tycker att det är viktigt att vi samarbetar i frågor som miljö, sexhandel, narkotika, demokrati och ekonomi (när vi nu får ja till euro).

Andra som bloggar om den rödgröna "ja till EU" är Mark,Ann-Marie, Hamilton, Christer, Rosie, Victor, Rasmus, Linnéa och Kent

En som tvivlar på deras EU-tankar/Carina

Ytterligare en från Alliansen (förutom Kent)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den här länken är till dig. Notera årtalet i sista stycket. Grattis, äntligen är du ikapp 2008 års nyheter!

Carina Boberg sa...

Hej Miljöpartist
Jag vet att ni idag (på papper)är lite mer positiva...men vet inte om det märks i det praktiska. Eller ute i kommunerna!

mvh Carina

Anonym sa...

Med tanke på att det handlade om en medlemsomröstning borde du väl inte tveka?

Att för övrigt acceptera medlemsskapet men vilja förändra EU:s inriktning... gick inte Marit Paulsen till val på det? Måste man säga ja till allt som EU gjort och är på väg att göra, för att inte vara suspekt i dina ögon?

Carina Boberg sa...

Hej Anonym/MP
Jag förstår dina synpunkter och har respekt för dem.

Men för att det ska bli trovärdigt så behöver alla i Ohlyansen jobba för EU, och där är jag fortfarande mycket tveksam!

Sedan får väl miljöpartister i kommunerna svara för sig!

Mvh Carina