onsdag 20 oktober 2010

Socialdemokraterna slutar aldrig förvåna mig

Nu har de förkommit valberedningens förslag/medlemsmöte/nomineringsmöte ....välj ordning själva....igen!

Socialdemokraterna, via Jakob Björneke, redovisade igår vilka som ska bli kommunalråd resp. gruppledare (är det inte vice ordförande som gäller för nämnderna?)

Och idag är den stora nyheten ute i media ...innan valberedningen har meddelat sitt resultat (enligt Corren)

När jag läste detta, dels i går på Jakobs blogg dels i morse i Corren, så kom jag ihåg att jag hade skrivit om deras valprocedur förut - därför är jag inte förvånad!

Hos oss, i Folkpartiet, är det som vanligt - efter vårt nomineriningsmöte (där medlemmarna får tycka till om valberedningens förslag) då ska jag meddela kommunalråd/nämndordförande/ledamöter mm

/Carina

Inga kommentarer: