tisdag 16 november 2010

Jag rensar och packar

Den 1/1 2011 blir jag kommunalråd i Linköpings kommun. Kommer därför vara tjänstledig från mitt jobb på Vretagymnasiet.

Samtidigt ska Vreta flytta till sin nya skola så det är inte bara jag som rensar och packar - men jag gör det nog lite mer!

Mina kollegor fick i torsdags informationen om att jag inte följer med till den nya skolan - att jag ska vara tjänstledig!

Fortfarande får jag gratulationer, frågor om hur det ska bli, ord som visar att de inte vill att jag ska sluta, önskningar som de vill att jag ska ta med mig in i det nya uppdraget osv.

Jag njuter just nu!
Jag njuter av att få sitta och äta lunch med mina kollegor - jag njuter av vår fina utsikt över båthamnen i Vreta kloster och soluppgången över Linköpings stad. Jag njuter av att få gå i våra gamla lokaler för här har jag varit i snart 21,5 år!

Jag njuter av de sista lektionerna som jag nu har och att få umgås med mina elever - och jag kommer att sakna dem!
Vilken tur att Facebook finns - har fullt upp med att skicka ut vänförfrågan till nuvarande elever (brukar skicka först när de har slutat)

Jag är nu i slutet av något som jag vet och som jag kan och i början av något som jag hoppas att jag kan och som jag inte riktigt vet vad det blir.
Tur att alla mina andra kollegor också ska flytta - det blir ändå en så stor förändring för oss alla och då känns det inte lika svårt att lämna Vretagymnasiet.

Men jag vet var de finns! Och jag vet att jag alltid är välkommen - för dem kommer jag alltid vara läraren Carina.

Jag älskar er/Carina

Inga kommentarer: