lördag 31 juli 2010

Presentation 2

Ni har ju fått kunskap om mina olika bostadorter och skolor. Men vad har jag jobbat med?

Jag var ju skoltrött, så efter åk 9 blev det arbete på Skogsfrid. På den tiden var det ett boende för utvecklingsstörda, och jag hade en typ av ungdomspraktik där. Men då uppfattade jag nog det med som ett jobb - för jag hade mer eller mindre "bott" där under två år!

Min älskade Ulf, som jag skötte om och hade med mig hem...vilka mammakänslor jag hade redan i åk 8, då jag "pryade" på Skogsfrid.
Lyckades dessutom med konststycket att få vara där 2 ggr!, och min käre Ulf var en orsak. Var där på lediga stunder och på helger....var mitt framtidsyrke!

Nu blev det inte så, men jag fortsatte faktiskt som vikarie på Skogsfrid efter ett avbrott på Rimforsa Lanthushållsskola (1/2 år) och au-pair jobb i Västtyskland hos Marie Redwitz (född Douglas och bördig från Stjärnorp). Vilken tid!

Var i Bayern under 1 år, lite för länge, så jag fick skriva in mig på Försäkringskassa igen när jag kom hem.....

Sedan kom en period då jag provade på olika arbeten. Först som vikarie på Skogsfrid, men käre Ulf hade gått bort och det kändes inte lika roligt längre. Det blev Linkopia, fotoframkallning under en lite längre period, sedan som bingoutropare! och slutligen Postterminalen på kvällssorteringen.

Fick familj och kvällsarbetet funkade inte så bra när jag sedan blev ensamförsörjare efter skilsmässa. Så innan det löste sig (var dåligt med barntillsyn!) så gick jag på socialhjälp ett halvår - så den erfarenheten har jag också!

Därefter började jag plugga! Först på AMS (elutbildning) för att sedan gå vidare till KomVux (var ju så roligt att plugga!) och till slut lärarutbildningen. Lång och krokig väg....men jag är nog en person, som vart efter tiden går, upptäcker vad jag är bra på!

Så förutom lite sommarjobb på posten, så är det som lärare jag nu är verksam som.

Har arbetet som lärare på Vretagymasiet sedan 1989, så landsbygdsfrågor ligger mig också nära!

Rösta på mig 2010/Carina

Inga kommentarer: