onsdag 16 september 2009

Internationell marknad

Idag var jag nere i City för ett politikerjobb på förmiddagen och hade tänkte avsluta den delen av dagen med en lunch med mannen.
Och lunchen blev av, men inte där jag hade tänkt mig utan det blev på Nygatan i Linköping, stående vid ett tillfälligt bord och ätande en grekisk sandwich - mycket gott.
För i fyra dagar så är det internationell marknad i sta´n - Geraud International Street Market. Och till eftermiddagsfika blir det apfelstrudel - mumma!

På förmiddagen så var jag och lyssnade på kvalitetsredovisningar från grundskola/förskola. Mycket intressant och lärorikt.
Rektorerna opponerar på varandras arbete och tvärs över gränserna när det gäller olika stadier. Vi som politiker lär känna skolorna och de är glada för att det kommer politiker och lyssnar på dem och vi får också tillfälle att ventilera olika åsikter.

Idag har min skola gemensamhetsdag (Vretakampen) som avslutas med en Skördefest. Denna fest har vi diskuterat en hel del!
Gamla traditioner som kom till när vi ville få bort nollningen - skötte eleverna sig så skulle skolan sponsra maten på skördefesten. Men ..... alkholen flödar.... och det är där vi är nu, med våra diskussioner.

Jag ska åka ut ikväll, äta mat med dem som har kommit men sedan är det nog tyvärr att se till att eleverna är drogfria. För inte ens vi som har internat (eller tack vare det) kommer undan alkoholen.

Hur gör andra gymnasieskolor när elevkåren vill ha fest?/Carina

Inga kommentarer: