onsdag 2 september 2009

Valet 2010 - nu är det dags!

Det är snart val,igen. Men denna gång till riksdag, kommun och landsting.
Själv kandiderar jag till kommunen och hoppas på att få en bra plats på listan och spännande uppdrag även nästa mandatperiod.

I går hade vi en muntlig presentation, förutom den skriftliga som nu gått ut till alla medlemmar. De två närmaste veckorna är det provval och sedan i november ett nomineringsmöte, då listorna fastställs.

Och självklart kommer vi ha en borgerlig regering även nästa mandatperiod, inte bara här i Linköping utan även i Sverige.
Vi i Alliansen har gjort ett bra arbete under denna period och vi kommer att göra ett bra arbete även de kommande perioderna.

Men vad gör de andra partierna? Läs om Mona Sahlin och om Socialdemokraterna.

Hoppas att jag nu får nya läsare till min blogg som kan läsa om vad jag brinner för. Och det som jag gör i Skäggetorp - men det tror jag att jag återkommer med, finns mycket som jag gör och behöver göras!/Carina

Inga kommentarer: