lördag 2 januari 2010

Folkpartiet i Linköpings kommun

Idag var jag inne i City. För mig som bor i Lambohov och vill till några affärer så är det City som gäller. Ska jag storhandla så blir det Tornby men bara då.
Jag älskar att gå i småaffärer och tycker nu att jag har hittat mina favoritaffärer, så varför ändra på ett fungerande koncept........

Jag åkte först vid 10.30 (buss!) och njöt av solen när jag väntade. Upplevde samma sak som när jag åker in från jobbet ute i Vreta kloster, att där husen inte står så tätt så kommer solen fram!
Känns som om solen går i moln ju närmare stadskärnan jag kommer, men det är bara de höga husen som gör det omöjligt för solen att komma ner till mig.

En orsak till varför jag inte bor i centrum! Den andra är barnen..... när de två stora barnen var små bodde jag i Skäggetorp och nu när den yngsta var liten så blev det Lambohov.
Jag gillar att bo i områden där min barn kan gå säkert till sin skola, utan att behöva slåss med bilar (som i innerstaden) och jag kunde också släppa ut barnen med sin cykel inne i bilfria områden. Stor fördel!

Tredje skälet är nog tillgången till affärer, som i Skäggetorp. Tyvärr inte så bra här i Lambohov.......

Folkpartiet i Linköping vill
* att bostadsbyggandet sprids över kommunen med varierande upplåtelseformer och flexibla planlösningar i samklang med naturen
* att stadskärnan blir en attraktiv mötesplats för alla linköpingsbor och besökare
* att kollektivtrafiken i Linköping kommer att ha en jämn och hög turtäthet

Jag som finns på kommun- och riksdagslistan/Carina

Inga kommentarer: