måndag 22 februari 2010

Nya Corren

Och är det något att blogga om?
Jo, om man vill att Debattsidan ska ha sin gamla plats tillbaks!

Man har flyttat in Debatt till B-delen och i slutet av tidningen. Bredvid Ordet fritt!

För mig som är rätt så ny inom den politiska sfären, så har jag alltid hört att Corren är svår med att få in en debattartikel i... och har också upplevt det.

Hur många gånger har inte vi inom Folkpartiet trilskats med redaktören, som inte alls vill ha in artikeln (ej relevant) eller haft åsikter om att det inte är tillräckligt kraftig för att finnas under Debatt eller att ämnet redan förekommit så många gånger eller... ja det finns ett antal svar som vi får!

Och nu jämställs sidan Ordet fritt med Debatt, utifrån en läsares synvinkel eftersom de ligger bredvid varandra. Ibland är Ordet fritt först och ibland är Debatt först.

... eller är det så att vi nu kan skicka i till Debatt utan den hårda granskningen?

Däremot tycker jag att det är skönt att slippa se Torbjörn Gustavsson det första jag gör när jag öppnar tidningen.

En till som har åsikter om Corren är Nicke, där han har skrivit i två olika inlägg om Corren och deras ändringar.
Nu håller jag inte med Nicke när det gäller Ledaren, jag tycker att det är bra att den ligger ihop med ex. artikeln som handlar om Sverige Demokraterna, som den 18/2...... men efter att ha pratat med Nicke om varför han har de åsikterna, så har jag ändrat mig!

Nu när jag iallafall är i gång och klagar på Corren, så skulle jag vilja se mer artiklar ligga på Feed, så jag som bloggar lättare kan länka till.

Jag saknar också mina onsdagar, då TV-tidningen kom. Nu kan jag köpa att den kommer på fredagarna istället, men jag gillar inte alls upplägget! Men man får väl vänja sig, eller...?

Dessutom är jag stressad på morgonen (vem är inte det) och klockan styr över min läsning av tidningarna.
Och när klockan närmar sig 06.10 då måste jag snabba mig.. och vad är det då som ligger sist i Corren - jo DEBATTSIDAN ... vilken tur att jag varje vecka går igenom alla tidningar för att klippa artiklar, men nyhetsvärdet minskar ju för varje dag... Dåligt!

En som vill ha tillbaks Debattsidan på sin gamla plats/Carina

Inga kommentarer: