onsdag 3 februari 2010

Snökaos

Är det någon mer än jag som är trött på snö, så säg JA när ni läser detta.

Hade nog tur iallafall för jag skulle bara åka med stadsbussen in till staden, men enligt Corren så har det varit kaos i länet!

Insåg det i morse på stadsbussen, vid 8.45, när ett allmänt meddelande gick ut via radion att all landsbygdstrafik skulle stoppas....

Mina elever... min skola... mina kollegor. Ringer till skolan, de förstår inget men lovade att de skulle kolla nätet.
Och vad jag förstår, av rapporter som jag fick vid lunchtid, så blev skoldagen inställd och vår vaktmästare skjutsade runt elever!

Får kolla i morgon när jag kommer ut dit... om nu bussen går! Men min man har förståelse, för busstrafiken, att de ställer in alla turer.... även i Linköpings omnejd.... får nog kolla mer på nyheterna för jag förstår inte riktigt detta.

Har annars haft en bra dag med "Fryshusets anda". Återkommer med inlägg om detta.

Ha det bra i snön/Carina

Inga kommentarer: