lördag 25 september 2010

Barbro Westerholm om sjukförsäkringen

Jag blev glad i går när jag såg på Rapport och lyssnade på Barbro Westerholm!

Folkpartiet, Centern och Kristdemokraterna vill nu att man ser över dagens system för att undvika att personer faller mellan stolarna.

Tror nog att många av er har sett på TV hur Försäkringskassan tolkar ordet rehabilitering och också blivit upprörda - även jag.

Folkpartiet + Centern/Kristdemokraterna vill nu, tillsammans med Moderaterna, se över systemet och "slipa till hörnen" så det blir mer "mänskligt" för dem som är allvarligt sjuka.

Håller med Roger Haddad - en översyn av det gamla systemet behövdes! Men det behövs fortfarande bearbetas.

Undra om det hade varit OK om vi, inför ett val, hade visat på alla personer som satt isolerade i sina lägenheter på grund av sossarnas förtidspensionsskrivningar? Nej. tror inte det!

Fortätter jobba utifrån individen/Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som en av de drabbade av försämringar av sjukförsäkring är jag innerligt tröt på att "det politiska spelet" skall äntligen gör mig sjukare och fattigare eller jag som råkade ut för arbetsolycka skall få rätt till de försäkringar som jag har betalat för i 30 år.

Sluta med politiska bråkande gör om och gör rätt. Sverige har numera blivit kände även utanför gränserna att vi har en kall och inhuman sjukförsäkringar. Sluta prata om förr det hjälper inte vi som inte har valt att bli skadad eller sjuka idag!

Politiker visa mod och gör jobbet!
Tekla

Carina Boberg sa...

Hej Anonym
Det är det vi föröker göra - jobbet!
Och jag beklagar att du känner dig träffad, dels av det nya systemet dels av mitt inlägg.

Mvh Carina