lördag 15 januari 2011

Mina två första veckor som kommunalråd

Sitter och försöker samla ihop alla mina nya kunskaper jag har fått den senaste tiden - och då mest som ordförande för Bildningsnämnden.

Jag har även varit kommunalråd men mycket av min arbetstid är nu på utbildningkontoret och ute i den verksamhet som vi bedriver. När jag är "ledig" så finns jag på min nya arbetsplats som är i Stadshuset.

Försöker få in nya rutiner, dels för min egen skull dels för att infomerera er om vad jag gör....för bloggen är ju ett perfekt medium för en politiker.

Och i morgon ska jag göra en summering av mitt första presidiemöte för den borgerliga gruppen. Vill även fånga upp de anteckningar jag har gjort för att påminna mig om all information som jag fått - måste bara ha denna dag att smälta allt.

Men lite av det jag har gjort, som nämndordförande, de två sista veckorna:
* Träff med Lars Rehnberg, som är ubildningsdirektör - ska ha dem var 14:e dag! Koppling till KS och ett stöd för mig som kommunalråd
* Träff med ordförande för Socialämnden Niklas Borg - samarbete mellan bildning och socialen
* Träff med Klas, sakkunnig på utbildningskotoret, och i detta fall utifrån en grupp som heter BUF (barn, ungdomar och familjer)
* Ordförandeträff med Tommy och Eva, chef resp. bitr. chef för bildningsnämnden
* Träff med Fredrik och Christina, sakkunniga inom bla. arbetsmarknad, integration och SFI
* Besök på Jobbtorget - träff med Ann
* Presidieträff med alla sakkunniga på kontoret och med vice ordförande Helena Balthammar.
* Träff med högsta tjänstemännen + ordförande för Barn- och Ungdomsnämnden Catharina Rosencrantz
* Träff med Svesse - information om strategigrupp
* Varit med på gymnasiechefernas möte med Tommy och Eva


/Carina

Inga kommentarer: