söndag 20 februari 2011

Linköping + Melodifestival

Fredag - genrepet av tredje delfinalen i Cloetta Center!
Lördag - framför TV:en och lyssnade nu på låtarna!

Vad gjorde jag i fredags?
Passade på att titta på allt det som man inte ser när man bara ser TV-sändningen. Spindeln i nätet - Henric von Zweigbergk - mycket imponerad av hans arbete.

I Expressen (dagen efter jag såg honom) fanns en artikel om hans arbete och vilka han har uppsikt över. Bland annat så har han kontakt med alla fotografer och alla artister (en klapp på axeln eller en kort kommentar). Med scenmästaren,producenten, programledarna, bildproducenten, bildmixern och scripta - allt under sändningen. Dessutom kontakt med Christer Björkman under veckan och under sändningen, tillsammans med projektledaren Thomas Hall

Så nu vet jag vad som händer under de minuterna som man ser "förhören" - Henrick tar över scenen!

En av mina kommunalrådskollegor hade lovat att sjunga i KF om inte Erik gick direkt till finalen.....dåligt eller bra?

Vilka jag hejade på...? De som gick direkt till final - självklart!

Bra jobbat Arenabolaget/Carina

Inga kommentarer: