söndag 19 juni 2011

Innedag i dag

Det regnar - och det är bra för vår grönska - men jag hade tänkt att köpa några buskar till kolonistugan...men de finns nog kvar i morgon också!

Annars har det blivit en hel del trädgårdsarbete de sista helgerna, senast i går. Men nu har vi även gjort i ordning vårt sovrum så till midsommar blir det övernattning.

Så vad gör man nu då...ja, en sak kan vara att skriva lite till er som läser min blogg. Hänt mycket de senaste veckorna och det kommer vara intensivt nästa vecka också. Men veckan efter midsommar hoppas jag att jag hinner få ordning på alla papper och mail/filer innan jag går på semester den 4 juli.

Det har skrivits mycket om Glyttingebadet sista tiden.
Jag var med på ett samtal med ägaren och jag har förut skrivit några inlägg om detta.

Dels äger inte kommunen detta bad dels vi kan inte gå in på privat mark! Men samtidigt har jag läst köpeavtalet och jag kan hålla med en insändare - man hade kunnat ställa krav! I dag finns det förbehåll att det ska vara fritidsverksamhet...men det är öppet för ägaren vad det ska vara...vet vi vad de planerar??

På onsdag är det invigning av nya friidrottsarenan 18.00 och på förmiddagen är det presskonferens. Har nu mitt tal klart och förbereder mig nu för presskonferensen. Att hålla bra presskonferenser är svårt, men tack vare vår politiska sekreterare så håller jag nu på att lära mig!

Återkommer med mitt tal, precis som jag brukar göra, och förhoppningsvis lite tidningsklipp....

/Carina

Inga kommentarer: