lördag 10 november 2012

Vecka 45, spännande vecka

Vilken vecka! Och vilka spännande saker som jag har varit på och vilken variation det är på mitt uppdrag.

I måndags var jag i Norrköping på en gemensam kommunstyrelse (Lkpg+Nkpg) där vi bland annat tog beslut om vidare arbete inom den regionala kulturen.
På kvällen hade folkpartiet sitt politiska utskott (Kf-gruppen) och denna gång var på Konsert&Kongress. Varit i lokaler som jag inte varit i förut under den fenomenala rundvandring vi fick innan det mer formella mötet.



Tisdag (och måndag fm) mer traditionella möten som planeringsutskott, alliansträff och vårt eget kommunstyrelse. Men på kvällen då hade Dialog Linköping sin träff och då på Passagen. Vi målade!!!



Detta papper skulle fyllas helt, och det lyckades vi med. Återkommer med vad vi ska ha det till.

På onsdagen var det många olika möten men vill lyfta fram föreläsningen på biblioteket med Gunnar Elfström.
Men jag vill även lyfta fram en verksamhet som vi själva har på Folkungaskolan! Kommer ytterligare ett inlägg om detta senare!

Torsdagen - NTA firade 15 år! Vilket arbete våra lärare har gjort och gör, jättekul! Ja, det var ju inte bara det jag gjorde under den dagen men kan ju inte skriva om alla möten.......

Fredagen bestod av en resa upp till Stockholm, till Fores lokaler. En heldag om varför somalier lyckas bättre i England, Canada och USA! Här ett litet tips om vad man kan göra i Sverige!

Veckan avslutades med några timmars arbete under lördagen med borgerliga gruppen i Bildningsnämnden och ett besök på gymnasiemässan. Nu är det helg!

/Carina



Inga kommentarer: