torsdag 30 juli 2009

Bankaffärer

Jag har skrivit till Ordet fritt i Corren idag, Blir så förbaskad när jag hör om de bonusar som Swedbank ska ta ut, trots uppsägningar och vanskött marknad i Lettland.

Folksam reagerar på detta och vill Swedbank nu ser över sina rutiner, enligt nyheterna (TV4). I mitt lilla inlägg till Ordet fritt finns ett fel - jag trodde det var banken som hade sagt det, eller var bara mitt önskemål....?
Lettland kan nu pusta ut - de har fått en lån från IMF(Internationella valutafonden).

Från internationell fråga till nationell. Den nya trenden att åka kollektivtrafik gratis kan man läsa om på Planka.nu. Inget att ta efter om man vill ha en fungerande kollektivtrafik.

"Ungdomens gratiskultur", ett begrepp som förekommer idag - fildelning, plankarna..... vad kommer härnäst?

Från en som har årskort/Carina

Inga kommentarer: