måndag 5 oktober 2009

Alkohol på landsbygden

Jag som folkpartist kolliderar ibland med mitt parti... för jag är ju samtidigt lärare på Naturbruksgymnasiet.
Här på skolan pratar vi ofta om hur man som lantbrukare kan bredda sin näring och då är gårdsförsäljning av vin och öl en inriktning.

Jag håller nog inte med Bengt Westerberg i detta läge.

Även om jag har stor förståelse för åsikten om alkoholmonopolet... men ibland känner jag att jag måste titta lite på näringen också.

Och vi folkpartister är dåliga på att ta vara på krafter som finns inom den agrara världen!/Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag håller helt med dig i just den här frågan. Bengt Westerberg är lite snett ute. Gårdsförsäljning behövs för att utveckla jordbruken på landsbygden. Har mycket svårt att se vilken skada det skulle föra med sig. Det här snacket om systembolagsmonopolet är bara dumheter. Vi behöver inte omyndigförklara bönderna/jordbrukarna. Låt dem vara kreativa och utveckla sina gårdar. Utan lantbruket stannar Sverige och då svälter folket ihjäl. Det är svensk mat och svenska produkter vi vill ha. Själv köper jag aldrig importerat eftersom jag vill gynna de svenska bönderna och de svenska gårdarna. Vi skall bevara öppna landskap och vi skall stötta våra bönder och vi skall satsa på svensk mat och säga nej till all import av mat. Så enkelt är det!.

Carina Boberg sa...

Bra åsikter du har, anomyma person!
Arbetar du inom näringen....?

Mvh Carina