fredag 9 oktober 2009

Media

Den person som jag röstade på har gjort ett bra inlägg, se hennes blogg.

Cecilia reagerar på Berlusconi och hans immunitet. Och det med rätta!

Jag hoppas verkligen att Berlusconi blir avsatt och media åter blir fritt i Italien.

För mig är det viktigt att få ha fri media och värnar om tryckfriheten.

Jag vill kunna se på SVT utan reklam, men jag väljer även andra kanaler, om det är bra program.
Jag har två tidningar som delas ut tidigt på morgonen av vår duktiga anonyma person, och en frukost utan tidning (synd om mig på söndagar) har jag svårt att tänka mig.

Men även media via Internet går bra, inte minst för att hålla bloggen uppdaterad -- jag vet, lite dålig på det men ska bättra mig!

På kvällen vill jag se nyheter, både lokala och riks. Viktigt för mig att veta vad som händer, och det intresse fanns redan innan jag blev fritidspolitiker. Kanske därför jag blev samhällskunskaplärare?

Hur kan personer gå genom livet utan att veta vad som händer i samhället - en stor gåta för mig!/Carina

Inga kommentarer: