lördag 30 januari 2010

Tågresa från Stockholm

Jag beundrar alla som dagpendlar till Stockholm!

Har nu varit iväg på matematik Biennal i två dagar och åkte hem i går eftermiddag.... med tåg.

Tack du vänlige man som lät oss dela taxi med dig från Älvsjö till Flemmingsberg så vi kom till station den tid som nu tåget skulle gått!

Tänk er Japan och tunnelbana, så var det i Älvsjö i går, vid halvfemtiden.
Då hade vi väntat i tre kvart på pendeln mot Södertälje, för byte i Flemmingsberg och för vidare transport till Linköping.
Det var fullt redan när pendeln kom till Älvsjö och för att göra en lång historia lite kortare, så kom vi då iväg med taxi 20 minuter innan tåget skull gå....!!!! Gissa om någon hyperventilerade.....

Tåget till Linköping var nu också försenat..... och fullt.... men vi kom med! Och vi kom till Linköping, ordentligt försenade men vi kom dit.
Värre för Nyköpingsfolket, de kom till Norrköping för vidare busstransport hem.

Min man kom till stationen och hämtade mig, för då hade jag fått nog.
Dels var det kallt och inte vågade man gå ifrån perrongen (i Stockholm), för skyltningen av tågtiderna var urkass och dels var jag hungrig och ville bara hem. Det blev inte ens en smörgås inköpt....(hungrig!)

Kaos i Linköping, fullt i väntsalen och fullt med bilar på taxi/p-platsen. Som tur var min man förståndig.... han backade in på p-platsen, vilket gjorde att vi kunde köra ut och inte hamna i gröten ner mot stationen där alla taxi stod.

Vilken resa och återigen... jag beundrar alla som dagpendlar. Nu är det bara att ladda batterierna till den 19/2 då jag återigen ska upp mot Stockholm. Men nu vet jag vad jag ska ha med mig..... en bit choklad. Då klarar man allt!

En som sitter och värmer sig och vilar upp sig från två intensiva mattedagar/Carina

Inga kommentarer: