måndag 15 mars 2010

De som jobbar inom RUT/ROT blir arbetslösa, om S/V/MP vinner

Var i helgen i Västerås där jag äntligen fick träffa mina bloggkompisar. Det har blivit så att jag har lärt känna många folkpartister ute i landet, dels genom facebook dels via liberalabloggar. Och att nu, under en hel helg få umgås, det är toppen!

Ni som vill se lite foto från riksmötet måste först bli min fan på min politiska sida på FB, se rutan lite längre ner. Kommer under morgondagen lägga in lite foto. Du som är min vän på vanliga FB, kan se alla kort som jag lagt ut!

Och vi folkpartister gillar att skriva om RUT. Läste i DN i helgen en artikel som handlar om ett företag som tack vare RUT nu hade 250 tjänster.... de blir arbetslösa!

Innan denna artikel fanns det en ledare om det förskräckliga i RUT, att det är det regelbundna arbetet som skiljer RUT mot ROT och därför säger hon nej.... det får jag verkligen hoppas på att jag inte behöver renovera badrummet varje månad.... lustigt resonemang.


Daniel skriver om att se möjligheterna, Seved om vi i FP är envisa, Rasmus skriver om tjänstejobb,
Hans om att RUT är för de kloka och
Louise har lagt in den fina ROT-knappen (kan beställas på www.rorinterot.se)

En som vill hjälpa till att hålla debatten i gång/Carina

Inga kommentarer: