måndag 8 mars 2010

Gäst i samhället - resumé av intrycken från debatten

Ja, då var det klart.... 90 minuter går fort, och vi var 9 personer i panelen som skulle yttra oss och svara på frågor.

Fullsatt var det, och det var många som jag kände. Dels de som är verksamma i Skäggetorp dels folkpartister. Vilket stöd!

Vad hände och vad blev resultatet?

Vi fick 3 minuter i början, vardera, och jag var person nr 3..... och som jag brukar göra så ändrade jag helt mitt upplägg ....... blev lite mer personlig och kopplade in mitt uppdrag i Skäggetorp, som folkpartist.

Jag tyckte det var viktigt att blanda det som Nyamko pratade om i lördag, se tidigare inlägg, och min egen erfarenhet som ordförande i GU Skäggetorp. Och jag tror jag lyckades, för jag fick kommentaren efteråt att det syntes att jag kände dem som satt i publiken och att jag pratade utifrån Skäggetorpsbon.

Sedan gäller det att det blir en bra debatt och att man får fram det som vi vill i alliansen och vad vi vill från Folkpartiet. För det var ju därför jag var där!

Men även vara lite radikal, för jag kan inte acceptera en del av den texten som Gerda skrev i i sin artikel.
Hon ska utgå från sig själv, hennes egna åsikter, och inte försöka företräda alla svenskar.... men det var två damer framme sedan och tyckte att det hon hade skrivit var bra.... men de vågade inte säga det innan.

Men varför hade vi denna debatt? Jag har fortfarande inte greppat det! Men jag behöver nog smälta allt först, sedan får jag analysera och kanske skriva ytterligare en rad......

Nöjd över kvällen, fick t.o.m. godkänt av sonen som var med!/Carina

2 kommentarer:

Linnéa Darell sa...

Grattis! Ditt arbete ger säkert FP-röster i Skäggetorp och även till Dig personligen. Bra jobbat!

Carina Boberg sa...

Tack Linnéa

Kram Carina