onsdag 7 juli 2010

Därför Folkpartiet

"För att Sverige ska vara ett bra land för alla måste jobben, skolan och ekonomin komma främst.
Därför behövs Folkpartiet och Alliansen i regeringen".


Denna text fanns på bladet som vi fick i går kväll på Folkpartiets dag i Almedalen. Mycket bra tal av Jan, men jag saknade funktionshindrade...inte fysiskt för de fanns där men i Jans tal.

Jag var på förmiddagen på seminarium om personlig assistans, som Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar höll i.

Jag kom tidigt i går kväll och lyckades få en plats på bänkarna framför scenen, på sista raden. Framför mig hade jag många från föreningen Jämställdhet Assistans Gemenskap (JAG) och som hade skyltar med sig där det bl.a. stod Ja till Assistans. (mycket likt Fp-affischer)

Framför mig hade jag två tjejer som var dövblinda och de hade vardera två tolkar med sig - mycket imponerd! Speciellt när de följde med i Appearance Abbasånger!

Därfär saknar jag Folkpartiets arbete för funktionshindrade.
Linnéa Darell, linköpingspolitiker, har arbetat i den grupp som ska förbättra LSS och jag tor att hon tycker samma sak.....

Nu ska jag vidare på ett nytt seminarium, där Karin deltar/Carina

Fler som lyssnade på Jan: Helena, Erik och Gabrielle

Inga kommentarer: