söndag 31 oktober 2010

MODIG folkhögskolekurs i Lambohov

I fredags var jag inbjuden till Valla folkhögskolans filial i Lambohov.
Pratade med dem som går kursen om bostad, skola och SFI - tack för att jag fick komma till er!

Folkhögskolekursen är till för dem som vill komma igång med studier, vill gå färdigt grundskolan, vill repetera grundskolan eller vill påbörja gymnasiet. Så mitt i centrala Lambohov, i kyrkan, så har vi vuxna elever som pluggar - det är nog inte alla som vet om det.

Hade redan innan fått ett antal områden och frågor som eleverna ville ha svar på - renare gårdar, större mataffär, bankkontor, kvällsöppna skolor, arbetskooperativ, social ekonomi mm - och jag förstod att de bland annat hade läst min blogg - stort tack!

Nu kunde jag inte svara på allt men jag kunde hänvisa dem vidare och tipsa om vilka kontakter de skulle ta - för vi politiker har inte alla svar.
Och det är inte alltid kommunen som har ansvaret för vissa saker - men det finns ju så många andra som kan hjälpa till...ex. stadsdelsföreningen och geografiska utskottet i Lambohov. Även Stångåstaden när det gäller fräschare tvättstugor bland annat.

Lycka till i framtiden/Carina

Inga kommentarer: