lördag 11 december 2010

Mina uppdrag som kommunalråd och som ordförande

Jag var i veckan på utbildningskontoret och träffade tjänstemännen. Och under tiden som vi sitter och pratar så upptäcker jag att jag har svårt att hålla isär rollerna (tur att Bengt var med på sittningen). Därför tänkte jag använda min blogg som hjälp att sortera!

Som ordförande för Bildningsnämnden har jag ansvar för verksamhetsområde:
* gymnasieskola
* vuxenutbildning med svenskundervisning för invandrare
* gymnasiesärskola
* vuxenutbildning för utvecklingsstörda
* uppdragsutbildning
* konsumentvägledning inklusive rådgivning till skuldsatta personer
* invandrarservice
* samverkan mellan skola och arbetsliv

Som kommunalråd så har jag ansvar för:
* utbildning
* kultur
* idrott
* integration
* arbetsmarknad
* social ekonomi
* stadsdelsutveckling

Det som är spännande är att jag vet inte än om detta är allt....senast i tisdags fick jag ett nytt område!

Detta innebär också att jag kommer att sitta med i olika grupper och dessa försöker jag nu "fånga" upp - almanackan är redan nu välfylld!

Som ordförande ska jag sitta med i (förutom egen nämnd och samarbete mellan olika nämnder) i Byggfonden och i Samfond - både på Anders Ljungstedts Gymnasium (ALG). Valla folkhögskola ska jag sitta i som ledamot för FP.

Som kommunalråd ska jag delta/sitta som ordförande i L15 (alla kommuner i Östergötland + Tranås + Landstinget), VIA-gruppen (Vuxenundervisning, Invandrarfrågor, Arbetsmarknad), Strategigrupp (återkommer när jag vet mer!), K2 (kultur/Östsam - ej klart än!), Regional kulturgrupp (återkommer även där!) Idrottsråd och Politisk ledningsgrupp för social ekonomi resp. stadsdelsutveckling........tror jag fått med det som jag i dagsläget vet om!

Nu till mitt problem - hur ska jag sortera mina papper och mina mail - utifrån de olika uppdragen?

Jag har nu varit i kontakt/bokat möte med de flesta personerna som håller i grupperna - utom en person. Har bara ett smeknamn och jag behöver nog hela namnet om jag ska hitta personen i fråga på den globala maillistan......

/Carina

Inga kommentarer: