fredag 10 december 2010

Vilka är våra mänskliga rättigheter under vintern?

Ena rubriken efter den andra berättar om vad snön ställer till med. Senast i dagens Corren om både tåg och buss här hemma. Och ska man dessutom ut på en längre resa - fasar redan för resan i mars!

Men om man nu vet om att ex. Tinnebäcksbacken är jobbig - bussarna tar sig inte upp för backen, kommer inte loss när de stannar vid rött ljus osv - så är det inget nytt - men vad görs?

Jag vet vad jag gör!
Undviker att åka med linje 2 till Lambohov, för jag blir nervös av att inte veta om man jag kan komma hem med den bussen.

Att snön ställer till det - de vet vi alla!
Men den fortsätter att ställa till även efter att snöstormarna har bedarrat - och det köper jag inte! Bara det att försöka köra ut på en väg, där snövallarna ger dålig sikt - vad för regelverk gäller då?

Eller om man ska gå på trotttoaren - som är helt snömoddig - vad gäller för regler då för dem som har ett funktionshinder?

Jag vill ha bättre plogning, snöröjning, underhåll av tågräls och till sist - bussar och tåg som klarar av vårt väder!

/Carina

Inga kommentarer: