söndag 15 november 2009

Kommentarer till Fars dag

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om pappors utsatthet vid en skilsmässa.

Det var inte bara jag som reagerade på det som Corren hade skrivit, dagen innan Fars dag. Man kunde följa debatten på nätet och även i Corren den 11/11 då många kommentarer trycktes i tidningen. Exempel:

*Jag får tårar i ögonen av att tänka på allt som varit.....
* Tack för Paus och för belysningen av pappors svårigheter med soc och deras enkönade syn på föräldraskap.....
* Ni har vänt på en rad stenar som gömmer förskräckliga saker.......
* Tragiskt att hela barndomen ska behöva gå innan barnet inser vidden av mammans själviska handlingar......

Jag har själv en skilsmässa bakom mig, båda barnen var drygt 2 år och knappt 1 år, men de har hela tiden haft kontakt med sin far. För det var min skyldighet mot mina barn.

Camilla Lindberg, riksdagsledamot för FP, delade ut Correns Farsdagsbilaga i riksdagen och har nu tagit initiativ till ett seminarium om jämställdhet den 4 februari.

Själva kan vi i Linköping kräva att utbildning av personal inom socialtjänsten genomsyras av ett genusperspektiv.

På Facebook kan man läsa om alla reaktioner som varit på Vellinge kommun, som inte ville ta emot flyktingbarn. I Linköping har vi tagit emot ett 30-tal ensamkommande barn, och vi kommer att fortsätta med detta.
Jag vill också att alla kommuner ska ta sitt ansvar!

Jag som finns på din kommunfullmäktigelista/Carina

Inga kommentarer: