torsdag 13 maj 2010

Min valfolder

Attans - det blev bara texten...med det får duga så länge.
Men jag ville egentligen ha in som den ser ut! Men jag får väl förstärka några punkter.....

Se till individen utifrån deras eget perspektiv!
För mig som socialliberal är individen och samhället utifrån ett demokratiskt perspektiv grundläggande för min vardag.
Kommunen ska vara till för individen och inte tvärtom! Samarbete mellan nämnder för att underlätta vardagen för våra familjer är för mig en självklarhet. Byråkrati ska inte få ställa till det för den familj/person som i ett utsatt läge behöver hjälp från samhället!
Linköping ska vara en stad som vi vill bo och arbeta i. Ingen stadsdel ska präglas av utanförskap och socialtjänst/polis ska finnas i vår närhet.

Det här är jag:
Jag är född 1955 och är lärare på Vretagymnasiet. I vår familj har vi fyra barn och fem barnbarn. Sitter som ledamot i Kommunfullmäktige, Barn- och Ungdomsnämnden, ersättare i Kommunstyrelsen, ordförande för Geografiska utskottet Skäggetorp och ordförande för Mål- och Utvärderingsutskottet.

Carina Boberg
Nr 2 på Folkpartiets kommunlista
carina.boberg@bredband.net
carinaboberg.blogspot.com
www.folkpartiet.se/boberg
0737–28 29 93

Mina viktiga valfrågor
1. Svenska för invandrare (SFI) ska vara under ständig bearbetning. Vi måste ta hänsyn till all kunskap och erfarenhet!
2. Linköping ska bli en HBT-vänligare kommun. Arbetet mot diskriminering, i alla frågor, måste fortsätta!
3. Ensamma pappor ska ha samma rätt till sina barn som ensamma mammor. Socialtjänsten måste bli mer lyhörd!
4. Norra skogsbygden i Linköping måste även i fortsättningen vara öppen för de boende och deras besökare!

Bild finns på min blogg, men allt annat...jag ska kolla vidare för jag vill ha in hela foldern!

I dag ska jag hämta min lilla egna speciella blåa dator!/Carina

Inga kommentarer: