måndag 3 maj 2010

Så stannar Sverige

Gillar ledarskribenterna i dagens Corren
"Genom att slå mot svenska folkets köpkraft och rörlighet hoppas de rödgröna på att få Sverige på fötter efter finanskrisen"

Bra att de nämnde finanskrisen - behövs påminnelse om den...speciellt som en yngre lokal (ej Lkpg) blivande politiker säger "Stoppa nedskärningarna. Investera i nya jobb" (hans eget 1 maj-tåg).

I dagens DN finns en artikel om gårdagens Agenda. Folkpartisten Anna har även skrivit om TV-programmet, som inte jag såg.

För att återgå till dagens ledare, som jag gillar, så står det vidare:

"Miljöpartiet har sedan länge motsatt sig ett återinförande av förmögenhetsskatten, nu går man med på en sådan........ Men Miljöpartiet är uppenbarligen beredda att släppa sin hållning i frågan om förmögenhetsskatten för att få genomslag i en av sina profilfrågor: höjningen av bensinskatten."

Hur kan dessa åtgärder ge mer jobb?

Jag har förut skrivit om en av mina valfrågor - landsbygdspolitiken. Jag arbetar på en skola där många använder bilen för att komma till sitt jobb (landsbygdsfråga!) och min skola är även inriktad mot näringar som är beroende av bilen (jordbruk, hästnäringen och skogen).

Hur i hela friden ska den grönröda röran förklara för mina kollegor och för våra elever att de är inte välkomna in i deras värld?

Att bo på landsbygden och ha ett praktiskt jobb är ju fy skam för Ohlyansen! Att ha ett eget företag verkar också sticka i ögonen på dem. Hur ska då Sverige kunna växa?

Eller som Corren säger "Förmögenhetsskatten och höjd bensinskatt stoppar tillväxten"

Folkpartist!/Carina

Inga kommentarer: