fredag 16 juli 2010

Lite foton från Almedalsveckan





Förutom alla foton som jag lag upp på Facebook, så tänkte jag att dessa tre passar bra här på Bloggen!


Folkpartisterna Karin Granbom Ellison (underst) och Maria Lundqvist Brömster(överst)





Två foto från seminarie; "Val av förpackning" och "Personlig assistans" och ett foto som reaktion mot Gudruns brännande av 100 000 kr.

Vid förpackningsseminariet så fick jag lära mig att pappersförpackningar är det som är bäst, även till vin (det är vinkartonger som står på bordet). Utifrån hantering och tillverkning så slår tetrakartongen ut både glas och konservburk.

Så jag var tvungen att prova en vanlig tetraförpackning, som är mindre än lådvin. Finns 1-liters förpackningar men även på 250 ml, och jag kan inte klaga!
Dessutom var det vinet som jag köpte svenskt, från Kivik, och gott.

Det andra seminariet höll Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar i. När jag kom i föreläsningssalen blev vi, under väntetiden, underhållna av Adam Engvall.

Adam spelade elgitarr, med fötterna. Mycket inmponerad!
Gitarren låg framför honom på en stol och ackorden tog han med vänsterfoten och spelandet med högerfoten.

Adam har blivit intervjuad i tidskriften Rörelsen, som RBU ger ut, och där säger han

"Om människor blir osäkra när det träffar mig första gången säger jag bara ok, jag är handikappad, låt oss nu gå förbi det."

Minns Adams musik/Carina

Inga kommentarer: