fredag 21 maj 2010

Ska denna familj bo i ett skjutfält?

Jag är mycket tacksam för artikeln i Corren (som tyvärr inte går att länka till), och jag är mycket tacksam för att Linköpings kommun nu engagerar sig i frågan.........men hur kan man få Skaraborgsregementet att jobba mer demokratiskt?

Varför hörde de inte av sig till Linköpings kommun....det svaret får vi kanske i morgondagens Corren.

Jag har nu sedan i februari gått en snabbkurs när det gäller Prästtomtas skjutfält.

Och min examen är inte ihop med denna artikel utan det är först när jag får se ett demokratiska arbete från ett regemente som tror att man bara kan köra över Linköpings kommun och dess invånare.

ja, jag vet...jag är folkpartist, men vi är också demokratiska och här måste jag sätta gränsen.

Alla har rätt till att få information, oavsett om det är en kommun eller en enskild invånare.

Hade inte familjen Sjöberg haft jaktmarker så hade detta inte uppdagats förrän riksdagen hade tagit beslut om försäljningen!

Ska det vara så?????

Tack Annika Ekstedt för att du engagerar dig, var ju lite svårt att få Corren att ta upp denna fråga!

En som ser fram mot morgondagens Corren/Carina

PS ska försöka scanna in artikeln! DS

Inga kommentarer: