torsdag 1 juli 2010

Lex Amanda

Per, folkpartikollega, har i dag skrivit på Newsmill om Lex Amanda - dags att avskaffa tvångssterilisering.

Amanda, som också är en folkpartikollega, har jag länkat till tidigare. Tänkte på henne i går, när jag hörde på TV4- nyheterna (10.30 min in)!

Äntligen sker det något, läs DN + intervju av Amanda.
Tyvärr vill inte Socialstyrelsens rapport in, men ni hittar den på Amandas blogg

Nu slipper andra personer bli tvångssteriliserade som Amanda - som gjort ett enormt arbete med att lyfta fram dessa frågor! Så Lex Amanda tycker jag är ett bra förslag!

Grattis Amanda/Carina

Fler som skriver om Amanda är Seved, Annika, Helena, Rasmus, Jens, Norpan och Andreas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förr kretsade jorden runt solen.
Nu kretsar HBT rörelsen runt densamma.
De kräver 100 % av oss alla.
Alla andra frågor är mindre intressanta.
Trots att de kan räknas i några
få %.
När säger politkerna STOPP?
Varför skall könsbyte alls
vara tillåtet?

Carina Boberg sa...

hej Bo
Varför ska inte könsbyte vara tillåten?
För mig som liberal är detta helt självklart!

Mvh Carina