måndag 19 juli 2010

Två månader kvar till valet

Dagarna går fort nu, som min folkpartikollega Linnéa Darell sa i morse när vi pratades vid.

Vi som står på de olika listorna (riks, kommun och landsting) jobbar på för att det ska bli en Alliansseger den 19 september.

Kommer ihåg hur det var för 4 år sedan, valdagen och valvakan. Jag var då inte med på folkpartiets valvaka, trots att jag då var valledare. Jag har en dotter som dagen efter valet skulle göra en stor operation och jag vet hur stirrig jag blir så jag satt hemma med min man och hade valvaka (och var nervös för dagen efter).

När jag kom till jobbet dagen efter valet, lite senare än vanligt, så grattade mina kollegor mig .....och jag undrade vad då?

Jag hade precis lämnat sjukhuset, lämnat min man som följt med vår dotter ner till nedsövningsrummet - för han tog det passet.
Så det var det jag hade i huvudet....var helt nollställd med andra ord!

Det var lite blandade känslor under valvakan - Alliansen hade vunnit, men folkpartiet hade gått ner i valresultat.

Hur gick det sedan under dagen? Jag jobbade några timmar (dotterns operation mm skulle ta ca 8 timmar) och stack sedan upp till sjukhuset under eftermiddagen för att finnas till på uppvaket....då kände jag mig trygg igen!

Hur går det i år?
* Alliansen vinner!
* Folkpartiet har förbättrat sina siffror!
* SD har inte kommit in i riksdagen, kommunen eller landstinget!

Folkpartisten Carina, som i år ska vara med på valvakan

Inga kommentarer: