söndag 11 augusti 2013

Blivit särbo

Lite tidigare än väntat så har jag och min make blivit särbo.

Min man har diagnosen Lewybodydemens, se min andra blogg http://lewybodydemens.blogspot.se/, och ett boende på demensboende var planerat. Men ödet vill annorlunda, och denna gång var det en ovanlig bakterie som ledde till urinvägsinfektion och med det försvann mycket energi i min makes kropp.

Samma dag som jag skulle hålla mitt tal på Almedalen, se förra inlägget http://carinaboberg.blogspot.se/2013/07/folkpartiet-i-almedalen.html, ramlade min make och tack vare min son och hemtjänsten så kom han iväg till sjukhuset.

Maken står nu i kön för boende på sjukhem och fram tills dess inflyttning kan ske, bor han på korttidsboende.

Så man kan säga att jag hade tur i oturen för detta var min sista arbetsvecka innan semestern. Så denna semester har jag praktiserat inom äldrevården, och då speciellt korttidsboende och detta då under den jobbigaste perioden för personalen - semestertiden! Men jag har bara gott att säga om avdelningen och de har ställt upp bra för min make.
Nu vill vi bara att ett boende ska bli ledigt på ett sjukhem, så vi får lite mer avskiljhet. Blir bättre med en egen lägenhet som man kan möblera med egna möbler mm än att som idag dela rum med en person till....och som gärna byter långbyxor med maken.

I morgon är det alltså arbetsdag igen, efter fem veckor som jag ägnat åt maken, kolonistuga och åt fotboll!

Hösten kommer nu bli intensiv med ett år kvar till valet. Ska nu lägga upp min egen politiska plattform inför valet 2014. Jag ställer upp som kandidat till kommunvalet även denna gång och mitt mål är att fortsätta som kommunalråd för Folkpartiet, i Alliansen, en mandat till.

Vi syns under hösten, och nästa inlägg kommer inte bli så personligt.

Kram Carina

Inga kommentarer: