tisdag 13 augusti 2013

Utmaning, att hyra ut rum till våra studenter

För fyra år sedan hyrde jag ut dotterns rum åt en student, ca 2 månader.

I dag hyr jag ut hennes rum igen...men denna gång har jag tömt det sista som fanns kvar i hennes rum och gjort vårt arbetsrum till arbetsrum/gästrum.

Jag bor i en studentstad och som alla andra studentstäder, om vi bortser från Stockholm, så är det svårt att få boende för våra blivande studenter vid Linköpings Universitet.

Så därför utmanar jag nu alla i Linköpings stad, att hjälp våra ungdomar.

Vi vill ha våra studenter och Sverige behöver våra studenter.
Folkpartiet satsar nu forskningen, se länken http://www.folkpartiet.se/var-politik/var-politik-a-o/forskning/ och på våra universitet, http://www.folkpartiet.se/var-politik/var-politik-a-o/universitet-och-hogskolor/

För att återgå till min rubrik så vill jag att alla som har ett rum med en tom säng att ta kontakt med Universitet. Räcker med en säng för en del, en del kan vilja ha ett rum och det tror jag också att finns tillgång till hos många.

På bussen i morse träffade jag på en bekant, så jag jag har redan värvat en "uthyrare" Vill du vara med? Ta då kontakt med Universitetet, Bostadspoolen

/Carina






Inga kommentarer: